SPIS TREŚCI NR 1/2021
SCENARIUSZE LEKCYJNE
INFORMATYKA
Kot i wąż pomagają w kodowaniu wiadomości. Jak stworzyć algorytm do szyfrowania słów w Scratchu i Pythonie (kl. VII-VIII)
Justyna Klimczyk
Minecraftowy teleturniej dla każdego. Jak stworzyć quiz w Scratchu w oparciu o zmienne, komunikaty i losowanie (kl. VII-VIII)
Adrian Czechowski
Kwadratowe klocki nie tylko w Minecrafcie. Magica Voxel – opis podstawowych funkcji i pierwszy rysunek (Osiedle) (kl. VI-VIII)
Grzegorz Adaszewski
Poznaj pewnego sympatycznego węża i żółwia.
Poznajemy moduł grafiki żółwia w Python (kl. VII-VIII)
Marta Rutkowska
Programistyczna magia – jak użyć cyfr bez używania cyfr. Wykorzystanie kodów ASCII w języku Python (kl. VII-VIII)
Konrad Jagaciak
Programujemy drogę do szkoły. Nauka wizualnego języka programowania PixBlocks (kl. IV-VI) Jacek Bogdan
INFORMATYKA/MATEMATYKA
Kod programu, a przepis na ciasto – jak programować, żeby nie wyszedł zakalec (kl. VII-VIII) Barbara Halska
INFORMATYKA/TECHNIKA
Micro:bit-owa opaska fitness Design GreenCity – Zielone miasto przyszłości i nowoczesne technologie (kl. V-VIII)
Zbyszek Karwasiński
Pierwsze kroki w programowaniu drona – DJI Tello (kl. VII-VIII)
Sebastian Pontus
TECHNIKA/MATEMATYKA
Programowanie drogi robota w Scratch. Skręty i zwroty. Czołgi i gąsienicowy układ bieżny (kl. VII-VIII)
Sebastian Pontus
MATEMATYKA
Powtórzenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych (kl. VII-VIII)
Justyna Klimczyk
Matematyka wizualnie, czyli co wspólnego mają arbuz, sześcian i lodówka (kl. VI-VIII)
Joanna Świercz
Prędkość, droga, czas w pytaniach Fermiego (kl. IV-VI)
Nina Durajczyk
PO GODZINACH
Programistyczne pojęcia i jak je przedstawić
Adrian Czechowski
Monitorowanie na lekcjach online – szansa dla uczniów i nauczycieli
Beata Kotarba, Beata Ordakowska-Szumska
Internetowe pomoce do nauki matematyki dla uczniów szkoły podstawowej
Matematyka Gryzie
Uczysz programowania? Poznaj 5 rzeczy, które są ważniejsze niż udane ćwiczenie
Arkadiusz Brzegowy
Fascynująca nauka z kieszonkowym komputerem BBC Micro:bit
Zbyszek Karwasiński